Garantie & klachten
Bedenktijd
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst is deze te annuleren, totdat de cactus(sen) verzonden zijn. Je stuurt hiervoor een e-mail naar info@ikhebeencactus.nl met het ordernummer van je bestelling. We nemen dan binnen 24 uur contact met je op. Wanneer het product nog niet is verzonden krijg je het aankoopbedrag binnen 7 dagen teruggestort.
Vers uit de kas
Elke cactus die bij je terechtkomt, is vanuit onze kas verstuurd! Wanneer je je cactus ontvangt, is de kans groot dat de cactus de vorige dag nog in de kas stond. Onze cactussen zijn zelf gekweekt of persoonlijk geselecteerd bij andere kwekers. Hierdoor weten we altijd welke kwaliteit we verzenden.
Leveringsgarantie
We besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. Is de cactus toch beschadigd aangekomen? Stuur ons een foto van de beschadiging en in overleg bekijken we wat de beste optie is: omruilen of compenseren.
Garantie
Als je je cactussen en/of vetplanten springlevend en van een hoge kwaliteit binnen krijgt, vervalt de garantie met 14 dagen. Waarom? We kunnen de manier waarop je de cactus en/of vetplant verzorgt niet controleren. Het is daarom niet vast te stellen hoe de cactus en/of vetplant eventueel dood is gegaan.
De garantie die we bieden is op de binnengekomen producten. Worden deze verpot in een nieuwe pot, verwerkt in decoratieve stukken of elke andere verwerking vervalt de garantie direct.
We besteden de grootst mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. De planten komen vers uit onze kas en worden zorgvuldig verpakt en verzonden in een stevige doos. Toch kan er soms eens iets mis gaan. Is je nieuwe plant niet in goede staat aangekomen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! We beantwoorden je bericht doorgaans binnen 2 werkdagen. Om je zo goed en snel mogelijk verder te kunnen helpen, vragen we je om het volgende toe te sturen:
-
Je naam, e-mailadres en ordernummer.
-
Een duidelijke omschrijving van de schade.
-
Een foto van de gehele omvang van het product / de producten.
-
Een detail (close-up) foto van de specifieke schade aan het product / de producten.
-
Bij schade aan het pakket: een foto van de buiten- en binnenkant van het pakket.
Garantietermijn
De garantietermijn is 14 dagen op de binnengekomen producten. Contacteer ons daarom uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling. Als ontvangst datum houden we datum in je track info aan dat het pakket is afgeleverd. Haal je pakket dus ook tijdig op wanneer je voor een PostNL-afhaalpunt hebt gekozen Klik hier om meer te lezen over onze algemene voorwaarden.
Na de garantie termijn?
Heeft je cactus en/of vetplant een ziekte gekregen? Wordt de plant minder mooi? Gaat de plant helemaal dood? De kans is dan groot dat je plant niet op de juiste plek staat of niet de juiste hoeveelheid water krijgt. In de meeste gevallen is dit terug te leiden naar de verzorging. Neem daarom contact met Ikhebeencactus op als je iets vreemds ziet aan je plant. In veel gevallen kunnen we je adviseren, zodat je daarna weer volop kunt genieten van je cactus.
Ikhebeencactus garantie overzicht:
- Op alle planten geldt een garantie van 14 dagen na aankomst, mits ze nog in de originele kweekpot staan;
- Als je jouw planten binnen de eerste 14 dagen overpot, vervalt de garantie van 14 dagen;
- Plug planten zonder kweekpot kunnen worden opgepot en hebben een garantie van 14 dagen na aankomst;
- Foto's van de planten zijn vereist als bewijs van schade;
- We kunnen niet terugbetalen na ons 14-dagen beleid;
- Wij zijn niet in staat om aanpassingen of annuleringen te doen als een bestelling eenmaal is verzonden;
- Aan de foto's op de productpagina kunnen geen rechten worden ontleend. Planten kunnen licht afwijken van de foto's. Elke plant is uniek en net weer een beetje anders dan haar buurvrouw.
Klachtenprocedure
Ikhebeencactus zal er alles aan doen om klachten te voorkomen. Mocht je toch niet tevreden zijn, raden we je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ikhebeencactus.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.