Verzending- en retourbeleid
Hoe wordt je bestelling verzonden
De verzending van je zojuist bestelde cactus is bij ons natuurlijk in goede handen. Ik hoor je denken, hoe verzend je nu zo'n stekelige, soms incourante, maar soms ook fragiele cactus?
De cactussen worden verzonden in stevige kartonnen dozen en worden bij jou thuis gebracht door de pakketbezorger. Eigenlijk net als elke andere online bestelling. De cactussen worden inclusief aarde en kunststof kweekpot verzonden, zodat je thuis niet meteen aan de slag hoeft met het verpotten van je aankoop. Zodra je pakket onze kas verlaat en wordt overgedragen aan PostNL ontvang je automatisch de traceerinformatie in je e-mail.
Dan is er nog het gevaar van een stekel gevecht tussen de cactussen wanneer je er meerdere besteld hebt en ze gezellig samen in de kartonnen doos zitten. Om schade die de cactussen onderling aan elkaar kunnen toebrengen te voorkomen, worden de cactussen in krantenpapier of karton gewikkeld. Hier gaan de stekels van een cactus niet door heen, wat erg handig is!
Hierna worden de cactussen in de doos gedaan met extra papier, zodat ze niet heen en weer schudden in de doos en beschermt zijn voor het transport tijdens de reis naar jouw bestemming.
Mocht er onverhoopt toch iets zijn misgegaan met de verzending, neem dan binnen 7 dagen contact op met Ikhebeencactus en dan lossen we dit op!
Verzendkosten
Wanneer je in de check-out pagina het land invult waarnaar toe je de cactussen en vetplanten wilt verzenden worden de verzendkosten zichtbaar.
In Nederland zijn de verzendkosten € 5,95. Bestellingen vanaf € 40,- worden gratis verzonden.
Naar België zijn de verzendkosten € 7,50,-. Bestellingen vanaf € 80,- worden gratis verzonden.
Naar Duitsland zijn de verzendkosten € 7,75,- bestellingen vanaf € 100,- worden gratis verzonden.
Naar Frankrijk zijn de verzendkosten € 12,50,- bestellingen vanaf € 125,- worden gratis verzonden.
Naar Denemarken zijn de verzendkosten € 12,75,- bestellingen vanaf € 125,- worden gratis verzonden.
Naar Italië zijn de verzendkosten € 13,75,- bestellingen vanaf € 150,- worden gratis verzonden.
Verzendtijd
We doen ons uiterste best om alle bestellingen op werkdagen voor 14:00 uur geplaatst, dezelfde dag nog te verzenden, met uitzondering van weekend- en feestdagen. Brievenbuspost en pakketpost via PostNL heeft een levertijd van 1 tot 2 werkdagen (m.u.v. feestdagen). Ikhebeencactus is niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen tijdens het transport van PostNL.
Voor orders naar België kan dezelfde levertijd worden aangehouden als in Nederland.
Orders naar andere Europese landen kunnen we geen vaste levertijd voor afgeven.
Heb je na vijf dagen je bestelling nog niet ontvangen? Neem dan contact op met Ikhebeencactus.
Levering van je bestelling
Je ontvangt van Ikhebeencactus een bericht met een track & trace code wanneer de bestelling wordt verzonden. Op de leverdag zelf krijg je een tijdvlak waarin het pakket bij je wordt afgeleverd.
Zodra we je bestelling hebben ingepakt ontvang je de track info in je e-mail. Hierin staat een verwachte leverdatum en tijdsvlak. Zodra je pakket haar eerste scan heeft gekregen bij het sorteercentrum ontvang je de definitieve afleverdatum met tijdsvlak. Dit is meestal op de leverdag zelf van je pakket. De tijd is dan ook vaak gespecificeerd in een tijdvlak van een aantal uur. Bestellingen in Nederland en België worden de volgende dag afgeleverd. Met uitzonderingen van zon- en feestdagen.
Mocht je niet thuis zijn, dan zal je pakket bij een van je buren worden geleverd of naar een van de dichtstbijzijnde PostNL-afhaalpunten worden gebracht. Ook kun je in de PostNL app aangeven dat je het pakket op een locatie rondom je huis wilt af laten leveren. Dit kan handig zijn in het geval dat je niet thuis bent.
Vertraagde levertijden
Product is niet op voorraad
Mocht de cactus, vetplant, sierpot of ander accessoire niet op tijd leverbaar zijn, dan nemen we contact met je op. We zullen een latere leverdatum voorstellen, je geld terugstorten of een alternatief aanbieden.
Drukte bij de pakketbezorging
Door een bepaalde gebeurtenis kunnen de levertijden vertraging oplopen en langer duren dan normaal. Denk hierbij aan het Black Friday weekend of rondom feestdagen. Ikhebeencactus is niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen tijdens het transport van PostNL en haar partnerbedrijven.
Nachtvorst
De meeste cactussen en vetplanten kunnen niet tegen de vorst. Als er zowel overdag als in de nacht flinke vorst wordt voorspeld, stellen we de bestelling uit totdat de weersomstandigheden het toelaten om cactussen te verzenden. Dit wordt op onze Homepage vermeld. Ook wanneer het verzenden weer wordt hervat. Wil je de cactussen toch? U kunt contact met ons opnemen en wij verzenden ze op eigen risico. We verpakken ze in aluminiumfolie en bubbelplastic voor temperatuurbescherming.
Retourbeleid
Je wilt retourneren?
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@ikhebeencactus.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Download HIER je retourformulier
Wat doen wij met je geretourneerde producten?
Gelukkig zijn het aantal bestellingen dat retour komt erg laag. Potten, aarde en voeding worden weer opnieuw verkocht als ze onbeschadigd zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt ons kantoor gedecoreerd met een mooie pot! Bij planten die retour gestuurd worden is dit helaas anders en zijn deze helaas vaak niet meer geschikt voor de verkoop. Ze zijn vaak lang onderweg geweest en worden in een korte tijd 2x verzonden. Daarom belanden geretourneerde planten bij ons in de groencontainer, waarna ze later gecomposteerd worden bij onze afvalverwerker. Zijn ze nog te redden? Dan worden ze geschonken aan het lokale planten asiel. Hier kunnen mensen met weinig tot niks te besteden een plant ophalen en zo ook van groen in hun omgeving genieten.
Hoe kun je retourneren?
Is jouw zending beschadigd geraakt, of voldoet deze om andere redenen niet aan jouw verwachtingen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Je kunt jouw aankoop binnen 14 dagen retourneren, zonder opgaaf van reden. Hier zitten een aantal voorwaarden aan verbonden:
-
Bij herroeping, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de standaard leveringskosten terug. Als je voor een duurdere levering gekozen hebt krijg je de standaard leveringskosten terug. In het geval dat je een deel van de bestelling retour stuurt, krijg je de verzendkosten niet terugbetaald. We betalen je terug op de manier hoe je ons betaald hebt. We doen deze terugbetaling wanneer we de producten hebben ontvangen.
-
Let op! Wanneer je de planten slecht hebt behandeld kan er waardevermindering in rekening gebracht worden. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor schade door het terugzenden. Verzend de zending daarom in de originele verpakking retour.
-
Let op! Bloeiende planten waar de kans op snelle bederving groter is dan bij groene kamerplanten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
-
De kosten van de terugzending zijn voor eigen rekening.
-
Let er bij het retourneren op dat je jouw eigen naam met het ordernummer aan de retour toevoegt. Stop het in de doos zodat wij weten welke retour van jou komt (of beter nog; schrijf het op de doos!). Zonder deze gegevens is het erg moeilijk om te achterhalen welke zending van jou komt en duurt het langer voordat we je kunnen helpen.
Stuur de track & tracé link van je retourzending naar info@ikhebeencactus.nl zodat we weten waar de zending is. Mocht het pakket onderweg vermist raken, kunnen wij dit onderzoeken.
Retourzendingen kunnen naar het volgende adres worden verzonden:
Ikhebeencactus.nl
Tav: Retouren
Maatlat 9F
1906 BL Limmen
Hoe retourneer ik mijn producten?
-
Probeer het product goed te verpakken, zodat het niet beschadigt tijdens transport.
-
Gebruik de originele verpakking waarin je het product kreeg. Als je je product verpakkingsvrij hebt ontvangen, gebruik dan een doos die je nog hebt liggen. tussen de potten om de planten stevig in de doos te bevestigen.
-
Voeg alle producten die je wilt retourneren in één doos als dat past.
-
Gebruik een stevige tape om de doos dicht te plakken. Dun plakband uit een plakband apparaat voldoet niet. Dan raakt de doos geregeld open tijdens het transport.
-
Benoem de reden van je retour (niet verplicht), zodat we onze retouren kunnen reduceren en eventueel klanten beter kunnen informeren over onze producten.